Till minne av dig Hilda

Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

En ängel i guds famn! <3

Av Narin Dezz - 5 februari 2011 21:31

Hejhej! Nu har min smärta dämpat lite grann! Men jag mår fortfarande dåligt! Jag vet att Hilda inte ville att detta skulle hända! Jag kan känna det. Jag hoppas att hon kan se vad vi skriver till henne.. Jag hoppas att hon har det bra nu i sitt andra liv! Jag vill så gärna vara där med henne! Men jag vet att det inte går! Jag tycker så synd om hennes familj! Jag vill att hennes familj ska veta att ni kan alltid skriva till oss för vi förstår smärtan ni bär på! Den kommer att dämpas under åren men smärtan finns alltid kvar, men lägst varar minnerna! Hennes ägla röst är nu i himlariket där gud tar väl hand om henne!


Vila i frid min ängel!   

He det så bra! <3 /Dezz


 
 
Ingen bild

kerstin granberg

5 februari 2011 22:53

Tycker ni är fantastiska som gör en bloggsida om er vän Hilda.
Vilken traumatisk händelse, som för alltid vänder upp o ned på allt.
Livet är verkligen fullkomligt oförutsägbart.
En så ung människa som Hilda, skall leva ett långt liv, men vi rår inte över livet.
En sådan smärtsam upplevelse för er vänner, chauffören som körde den olycksaliga bussen och framför allt för Hildas familj o släkt.
Tankar o känslor som kastas runt i ett enda virrvarr.
Alla frågor som inte får några svar. Alla tårar som fälls. Alla tankar om livet, livets mening.

Alla tankar om vad som händer då livet tar slut.
Känslor svåra att hantera, alltför svåra ibland.

Så ändå hoppet och trösten, som säger,
Hilma har det bra där hon är nu. Hon spelar säkert på en "förgylld" fiol och sjunger de sånger som hon tyckte/tycker allra bäst om.
Hon ler sitt vackra leende och vet inte hur vi gråter av saknad.
Där Hilda är nu, finns ingen tid, men för er/oss som finns kvar i "tidssamhället", handlar det om en lång och mycket smärtsam tid.
Då ni/vi ses igen, är det för Hilda som igår eller kanske imorgon.
Att förlora en vän, en nära anhörig, en bror, syster, kusin, mormor, morfar, farmor, farfar, är smärtsamt. Att förlora ett barn är det smärtsammaste i livet för en förälder.
Tiden läker inte alla sår men ser till att det inte alltid blöder.
Vi rår inte över liv o död, men vi har en förpliktelse under den tid vi lever.
Ta hand om och försök förstå varandra. Acceptera varandra som de olika individer vi är istället för att haka upp oss på det som skiljer.
CARPE DIEM!
Så länge som ni vänner och anhöriga pratar om Hilda, minns saker ni gjorde tillsammans, delar era minnen med varandra, kommer Hilda alltid vara närvarande och levande, till den dagen ni möts igen.
Många tankar o kramar till er, Hildas vänner, chauffören till bussen och framför allt Hildas familj, från mig
Kerstin

Narin Dezz

6 februari 2011 08:52

Tack så jätte mycket!
Ja, det är ju så bra att mann minns de bra stunderna tills man möts igen.
Ha det bra!

 
Ingen bild

kerstin granberg

5 februari 2011 23:52

Så fint du skriver och beskriver din vän Hilda.
Förstår att hon betydde väldigt mycket för dig och det gjorde säkert du för henne också.
Som du säger, sjunger hon nu i sin himmel och behöver inte bekymra sig om våra sorger.
Sorgen är din/vår och den får man försöka lära sig leva med. Tiden hjälper oss, men resan är lång o tung.
Att dela sorgen och sina tankar o känslor är ett läkemedel bättre än något annat.
Kram till dig från mig
Kerstin

Narin Dezz

6 februari 2011 08:53

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Narin Dezz - 2 februari 2013 13:36

I dag är det 2 år sedan du lämnade oss. Mina tankar går till dig och din familj, jag hoppas att du har det bar där du nu är Hilda! Jag saknar dig      ...

Av Narin Dezz - 3 februari 2012 19:35

Ja, idag var det ett år sedan jag och narin skapade denna minnes blogg. Vi har eller jag har inte varit så aktiv så mycket på senaste tiden... Det har lixom inte funnits så mycket att skriva om.. Men nu tycker jag att det är dax att starta upp den på...

Av Narin Dezz - 2 februari 2012 20:25

Ett år har redan gått. Sen den dagen, den dagen jag alldrig kommer glömma.. Jag minns allt så väl! Hur vi gick till bacho hallen med skolan. Våran lärare sa att en tjej i 15 års åldern hade blivit påkörd och dött. Senare på eftermiddagen var jag på v...

Av Narin Dezz - 1 februari 2012 18:07

Ja, nu är det snart ett år sedan du försvann.. I morgon kommer jag att tänka på dejj! För då var det ett år sedan. Jag har alldrig slutat tänka på dejj. Men ibland har jag lixom bara stänkt av.. Jag orkar lixom inte alltid... Men du kommer alltid ha ...

Av Narin Dezz - 1 februari 2012 18:07

Ja, nu är det snart ett år sedan du försvann.. I morgon kommer jag att tänka på dejj! För då var det ett år sedan. Jag har alldrig slutat tänka på dejj. Men ibland har jag lixom bara stänkt av.. Jag orkar lixom inte alltid... Men du kommer alltid ha ...

Presentation


Denna blogg har vi skapat till ett minne av Hilda Malm. En 15 årig ficka som dog i en olycka. Vila i frid vår ängel..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Kände du Hilda Malm?
 Ja, vi är familj
 Ja, vi var vänner.
 Ja, vi var jätte nära vänner.
 Nej, men jag vet vem det är.
 Nej.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Hilda Malm


Ovido - Quiz & Flashcards