Till minne av dig Hilda

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Våran klass.

Av Narin Dezz - 4 februari 2011 08:10

Hejhej! Dezz sover över hos mig igår kväll.. ingen skola för oss idag. Vi mår för dåligt för att tänka på något annat :( och våran lärare är inte en sån som förstår.. hon säger bar att vi ska koncentrera oss på lektionerna och inte tänka på Hilda för att livet går vidare, folk dör. Men vi lyssnar inte på henne vi mår dåligt och det borde hon fatta! Asså en dag kom hon och sa: Hej alla barn. Idag kanske jag kommer se ledsen och hängig ut för att min man är sjuk och ligger på sjukhuset. Eh, han låg där i 1 dag och blev frisk. MEN VÅRAN NÄRA VÄN DOG OCH KOMMER ALDRIG MER TILLBAKA. DENDÄR MÄNNISKAN ÄR SÅÅ ORÄTTVIS. En tjej i våran klass hade lite ont i magen förut då fick hon gå hem utan tvekan men när våran vän dog då var vi tvugna att vara kvar i skolan hela dagen för att ehm "livet går vidare" . Igår ville vi båda gå hem men nej det fick vi inte för att det var onödigt! Men en kille i klassen gick bara fram till henne och sa att han mår dåligt. 5 minuter senare var han på väg hem.. så orättvis lärare. Många i klassen kände också Hilda, men inte alls mycket. De hade bara sett henne lite. Men jag & Dezz kände henne mer och därför är det extra jobbigt för oss än för en person som inte ens visste vem det var. En kille i vår klass sa "ooh hon blev mosad under bussen det lät säkert PLASH" . Då fick jag riktigt utbrott och skrek "HÅLL KÄFTEN" till honom över hela klassrummet och det var ingen lärare som reagerade :P


/Narin & Dezz

 
 
Ingen bild

Nettan

4 februari 2011 09:42

Jag har läst er blogg som kom till efter den tragiska olyckan då er vän Hilda omkom. Livet är orättvist varför skulle detta hända just där just nu? Varför förstår fröken inte era känslor?
Varför kan ni inte bara få vara hemma och gråta och sörja? Jag har inga svar.
Mina barn förlorade en halvbror i höstas han blev endast 21 år, då ställde vi många frågor som vi inte kunde finna några svar på. Jag tror ändå att de runt omkring er förstår men ändå blir allt fel. Sorgen är svår. Man vet inte vad man vågar säga för att ge tröst. Men var öppna och prata om hur ni känner. Tro aldrig att ni är själva i denna sorg, Ta gärna hjälp av någon vuxen som ni kan öppna er för, men framför allt tänk ofta på allt positivt som ni fick uppleva med Hilda under dessa år. Göm er inte med er sorg, dela den med andra som just nu känner samma sorg. Vila i frid Hilda.

Narin Dezz

4 februari 2011 09:59

Tack så jätte mycket. Varje gång ni skriver såhär fina kommentarer så har vi inga bra svar.. ni är ju bara för underbara!! :D

 
Ingen bild

C

4 februari 2011 09:54

Ingen annan männsika kan bestämma om ni ska sörja eller inte. Vi är alla människor med olika mycket känslor i kroppen. Om er lärare inte kan förstå er sorg så borde hon ha ett annat arbete.
En lärare ska lära ut empati för andra människor. Och att man ska bry sig om andra.
Ni gör rätt som stannde hemma från skolan. Och jag tycker era föräldrar ska prata med er lärare och säga till henne.
Ni ha rgjort en jättefin blogg och ni skriver fantastiska dikter som går rätt in i hjärtat
Kram<3<3

Narin Dezz

4 februari 2011 10:01

Aww

 
Ingen bild

sofie

4 februari 2011 10:14

fan vilken tasik lärare!!!!
jag skulle skolkat

Narin Dezz

4 februari 2011 10:23

Hahah ja :D

 
Eve

Eve

4 februari 2011 18:05

Men herregud, vad är det för lärare ni har? Har själv gått på S:t Ilian och jag känner till många av dom. Sådär får de absolut inte bete sig! Säg det till era föräldrar och prata med Elaine(rektorn). Sådär får man inte göra.

http://eveseden.blogg.se

Narin Dezz

4 februari 2011 19:44

Vi går tyvär inte på st ilian. Vi går i en annan skola, enögla. världens sämsta skola!! jag har mått riiktigt dåligt pga den skolan asså.

 
Ingen bild

kerstin granberg

5 februari 2011 23:34

Förstår verkligen hur ledsna, besvikna och förb...
ni är på er lärare och med all rätt tycker jag.

Sorg går inte beskriva med ord. Sorg är en djup känsla som inte går resonera bort, utan måste just kännas.
Finns ingen tid då man kan säga att man sörjt klart. En process, ett tillstånd som tar tid, en tid som verkligen behövs.
Döm bara inte er lärare för hårt, utan tänk, att hon kanske inte har förmågan eller orken att släppa in sorgen eller ta den till sig.
Den gör ont och den kräver energi.
Tråkigt och förfärligt att bli bemött på det sättet. Det här handlar om livets väsentligheter och det måste det finnas tid för.
Liv o död går hand i hand och så mycket tid vi ägnar åt livet, måste vi också avsätta en del åt tankar om döden/livets slut.
Det enda säkra vi vet om livet är ju faktiskt att det tar slut en dag.Allt annat i livet är ett oskrivet blad, fyllt i.o.f.s av drömmar, förhoppningar och förväntningar.
Stå på er och framför allt prata om era känslor och tankar.
Kram från
Kerstin

Narin Dezz

6 februari 2011 08:55

tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Narin Dezz - 2 februari 2013 13:36

I dag är det 2 år sedan du lämnade oss. Mina tankar går till dig och din familj, jag hoppas att du har det bar där du nu är Hilda! Jag saknar dig      ...

Av Narin Dezz - 3 februari 2012 19:35

Ja, idag var det ett år sedan jag och narin skapade denna minnes blogg. Vi har eller jag har inte varit så aktiv så mycket på senaste tiden... Det har lixom inte funnits så mycket att skriva om.. Men nu tycker jag att det är dax att starta upp den på...

Av Narin Dezz - 2 februari 2012 20:25

Ett år har redan gått. Sen den dagen, den dagen jag alldrig kommer glömma.. Jag minns allt så väl! Hur vi gick till bacho hallen med skolan. Våran lärare sa att en tjej i 15 års åldern hade blivit påkörd och dött. Senare på eftermiddagen var jag på v...

Av Narin Dezz - 1 februari 2012 18:07

Ja, nu är det snart ett år sedan du försvann.. I morgon kommer jag att tänka på dejj! För då var det ett år sedan. Jag har alldrig slutat tänka på dejj. Men ibland har jag lixom bara stänkt av.. Jag orkar lixom inte alltid... Men du kommer alltid ha ...

Av Narin Dezz - 1 februari 2012 18:07

Ja, nu är det snart ett år sedan du försvann.. I morgon kommer jag att tänka på dejj! För då var det ett år sedan. Jag har alldrig slutat tänka på dejj. Men ibland har jag lixom bara stänkt av.. Jag orkar lixom inte alltid... Men du kommer alltid ha ...

Presentation


Denna blogg har vi skapat till ett minne av Hilda Malm. En 15 årig ficka som dog i en olycka. Vila i frid vår ängel..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Kände du Hilda Malm?
 Ja, vi är familj
 Ja, vi var vänner.
 Ja, vi var jätte nära vänner.
 Nej, men jag vet vem det är.
 Nej.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Hilda Malm


Ovido - Quiz & Flashcards