Till minne av dig Hilda

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Snart åker vi till olycksplatsen.

Av Narin Dezz - 3 februari 2011 17:12

Hejhej. Snart ska åka till st ilianskolan, olycksplatsen alltså. Vi ska lämna dikten som jag gjorde till henne idag, vi ska även tända ett ljus :) det kommer kännas bra på ett sätt, men självklart dåligt på ett annat. Jag kommer att fälla en tår det vet jag.. igår när jag kollade på bilden som var på aftonbladet blev jag ledsen och tänk nu, när jag faktiskt ska åka dit. Har vi några enköpingboare som läser bloggen? ;D har ni isf vart och kollat? hur var det och hur reagerade ni?


Nu ska vi snart gå. Puss/ Narin.

 
 
Bollen

Bollen

3 februari 2011 18:09

asså, i januari 2009 var det en åtta-årig kille på min skola som dog av att han fick ett handbollsmål på 70 kg över sig :'C Min lillebror gick i samma klass & var bra kompis med honom, & även med i idrottsalen vid olyckan...många av mina kompisars småsyskon var där oxå, & berättade hemska detaljer för fritidspedagoger precis efter olyckan...sånt ska INGEN behöva vara med om, än mindre barn...

Vad jag ville "säga" var att, även om JAG inte har gått igenom det "på riktigt" så vet jag att det gör ont, att man känner sig helt tom, & inte vill tro det. allt under 80 år är för lite (enligt mig) och det känns så otroligt orättvist. men...sorgen dämpas med tiden. Det är klart att den alltid kommer finnas där, men det kommer även minnerna att göra...& sorgen hjälper oss att se till att vi inte glömmer alla fina stunder vi haft under den tiden vi fick tillsammans<3

så jag säger bara; HÅLL UT!! så som ni har beskrivit Hilda, så låter det som om hon velat ert bästa, att ni inte skulle gå omkring & vara ledsna. Jag vet att det är jätte jobbigt, men sörj så ni sedan kan minnas...henne som hon var...ängeln som nu är tillbaka i himmelriket (jag kände henne inte, utan det är min tolkning av eran blogg)

Hoppas ni förstår vad jag menar...
R.I.P Hilda Malm & R.I.P lilla O.J...<333

http://iqfiskpinne.bloggplatsen.se

Narin Dezz

3 februari 2011 19:07

Hej Tack för din kommentar och för ditt stöd.. Det betyder verkigen jätte mycket för oss. Gud vad hemsk, 8 år :( ja, vi försöker hålla ut så gott det går

R.I.P Hilda & R.I.P lilla O.J

 
Eve

Eve

3 februari 2011 18:52

Så himla fint av Er att göra en blogg i er väns minne! Det kan hjälpa många, på alla möjliga sätt. Jag bor själv i Enköping och arbetar inom sjukvården och var med och tröstade många människor igår och jag, liksom många andra, är djupt rörda och ledsna över denna tragiska händelse. Jag och min sambo gick till platsen inatt och tände ett rött ljus för lilla Hilda.

Än en gång, så otroligt vackert av er att vilja berätta om Hilda och för ert arbete att bevara minnet av henne.

Ta hand om varandra!

Många kramar!

http://eveseden.blogg.se

Narin Dezz

3 februari 2011 19:09

Jag vi tyckte att Hida var en väldigt speciell tjej och vi älskar henne, hon är värd en minnesblogg och så mycket mer. Vi har precis kommit hem nu efter att ha tänt ljus på olycksplatsen..

Kramar til dig med :)

 
Ingen bild

K

3 februari 2011 19:43

Vi har svårt att förstå vad som har hänt. En klump i bröstet sedan vi fick veta att Hilda gått bort, alldeles för ung. Känner ett behov att uttrycka den sorg jag känner men vet inte hur, skönt att ni skapat en plats att skriva på. tankarna är hos Hildas familj och hos er närmaste vänner hela tiden.

Narin Dezz

3 februari 2011 20:43

Tack så mycket! Du kan gärna skriva till oss om din sorg. Hilda var en underbar ängel som nu är borta men ett tips e att tänka på hennes fina stunder!
Kramizar från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Narin Dezz - 2 februari 2013 13:36

I dag är det 2 år sedan du lämnade oss. Mina tankar går till dig och din familj, jag hoppas att du har det bar där du nu är Hilda! Jag saknar dig      ...

Av Narin Dezz - 3 februari 2012 19:35

Ja, idag var det ett år sedan jag och narin skapade denna minnes blogg. Vi har eller jag har inte varit så aktiv så mycket på senaste tiden... Det har lixom inte funnits så mycket att skriva om.. Men nu tycker jag att det är dax att starta upp den på...

Av Narin Dezz - 2 februari 2012 20:25

Ett år har redan gått. Sen den dagen, den dagen jag alldrig kommer glömma.. Jag minns allt så väl! Hur vi gick till bacho hallen med skolan. Våran lärare sa att en tjej i 15 års åldern hade blivit påkörd och dött. Senare på eftermiddagen var jag på v...

Av Narin Dezz - 1 februari 2012 18:07

Ja, nu är det snart ett år sedan du försvann.. I morgon kommer jag att tänka på dejj! För då var det ett år sedan. Jag har alldrig slutat tänka på dejj. Men ibland har jag lixom bara stänkt av.. Jag orkar lixom inte alltid... Men du kommer alltid ha ...

Av Narin Dezz - 1 februari 2012 18:07

Ja, nu är det snart ett år sedan du försvann.. I morgon kommer jag att tänka på dejj! För då var det ett år sedan. Jag har alldrig slutat tänka på dejj. Men ibland har jag lixom bara stänkt av.. Jag orkar lixom inte alltid... Men du kommer alltid ha ...

Presentation


Denna blogg har vi skapat till ett minne av Hilda Malm. En 15 årig ficka som dog i en olycka. Vila i frid vår ängel..

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Kände du Hilda Malm?
 Ja, vi är familj
 Ja, vi var vänner.
 Ja, vi var jätte nära vänner.
 Nej, men jag vet vem det är.
 Nej.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Hilda Malm


Ovido - Quiz & Flashcards